Wij willen ons werk graag goed en professioneel uitvoeren en vinden het belangrijk dat u ons vertrouwt. Natuurlijk is het mogelijk dat u geen goed gevoel heeft over een contact met onze praktijk. U vindt bijvoorbeeld dat u niet serieus genomen bent of u heeft de praktijk niet goed kunnen bereiken. Wij willen dat graag zo snel mogelijk weten, zodat wij dit met u kunnen bespreken en we ervan kunnen leren.
U kunt uw onvrede kenbaar maken bij de assistente aan de balie, telefonisch of schriftelijk. Als u uw klacht schriftelijk wilt indienen, kunt u de huisarts of assistente om een klachtenformulier vragen of via deze pagina downloaden en uitprinten. We nemen dan zo snel mogelijk contact met u op.
Tenslotte kunt te allen tijde een afspraak maken met degene die u heeft gesproken of behandeld om samen de klacht te bespreken en tot een oplossing te komen.
Als u vindt dat wij samen niet tot een bevredigende oplossing van uw klacht zijn gekomen, dan kunt u een schriftelijke klacht indienen bij de onafhankelijke klachtencommissie in onze regio, de Klachtenregeling Huisartsenzorg Haaglanden (KHH), waarbij onze praktijken zijn aangesloten. Ook bestaat de mogelijkheid om direct uw klacht bij deze commissie in te dienen, wanneer u de klacht niet rechtstreeks met onze praktijken wilt bespreken.
Het adres van de klachtencommissie is: President Kennedylaan 15, 2517 JK Den Haag.
De klachtenfunctionaris van de KHH zal met beide partijen in gesprek gaan en zal proberen via bemiddeling tot een oplossing te komen. Lukt dat niet dan zal de klacht bij de landelijke geschilleninstantie terechtkomen (SKGE). Deze instantie bemiddelt ook en doet uiteindelijk een uitspraak die juridisch bindend is.